En liten lista

När man har tråkigt och inte har några idéer alls till att blogga kan listor vara roliga, idag är en sådan dag. Hittade den här lite roliga listan hos annagrape.se
 
Låt som när du är ledsen sörjer till?
Oj va svårt, har en hel hög med låtar som brukar gå på repeat när humöret är sådär men mest lyssnade är Fix You - Coldplay och Give Me Love - Ed Sheeran. 
 

Beroende av:
Internet, min eltandborste och att kramas.

Vem behöver du mest just nu:
Olivia och Ida, bästa ♥
 
Vad tror folk om dig?
Jag vet ärligt talat inte riktigt, förmodligen att jag är blyg till en början men att jag är omtänksam och go att hänga med. 
 
Stämmer det?
Ja om det stämmer att det är det folk tror om mig så stämmer det in bra tycker jag. 
 
Vad får du oftast komplimanger för?
Mina ögon och min fotografering. 
 
Brukar du skratta för dig själv?
Haha, tittar jag på serie eller film så skrattar jag ofta för mig själv. Likaså sådana skämtbilder som sprids runt på internet kan få mig att skratta högt för mig själv. 
 
Vad står det i ditt senast inkomna SMS?
"Vad ska jag söka på? Pluttar". Haha. 
 
Nästa mål i ditt liv:
Att bli enormt stark i den opererade axeln så att den aldrig mer kommer hoppa ur led igen. 
 
Hur svarar du i mobilen?
Det mest typiska, "Hej, det är Maja", känns som nästan alla svarar i telefonen så? Vad ska man annars säga? 
 
Vem ringde dig senast?
Ida och sedan ett säljarnummer som har ringt mig ca 8 gånger de senaste dygnen. Vägrar svara.. 
 
Antal timmar sömn inatt:
9 h plus ca en timme halvsovandes med ont i huvudet. Sover alldeles för mycket nu som sjukskriven, men det är ju så himla skönt att slippa ställa klockan på morgonen och kunna sova hur länge jag vill! 
 
Tycker du om din pappa?
Ja, självklart älskar jag min pappa. Han är världens bästa, ställer alltid upp och hjälper mig med allt som behövs! 
 
Brukar du komma i tid?
Ja nästan alltid, jag tycker det är otroligt viktigt att passa tider och är oftast på plats 5-10 minuter innan istället för 10 minuter för sent. 
 
När mår du bra?
När jag får sitta på Cherrys rygg och galoppera i full fart genom skogarna. När jag får ligga vaken halva natten och prata med min bästa vän om livet. När jag får vara med om saker som jag sett fram emot länge. Det finns så många tillfällen som får mig att må riktigt bra att det skulle bli ett helt inlägg om jag skulle nämna allt! 

Hur känner du dig nu?
Trött med ont i axlarna och nacken men glad för jag har så mycket att se fram emot de kommande veckorna!

Vanligaste färg på dina kläder:
Marinblå eller svart. Har insett att jag nästan endast har marinblå ridkläder... 

Var du aktiv i skolan?
Under hela min grundskole-tid fick jag höra att jag behövde räcka upp handen mer och svara på fler frågor men under gymnasiet fick jag aldrig höra det. Jag lärde mig att svara på frågor och uttrycka mina åsikter även om det inte alltid var rätt. Dock har jag alltid varit aktiv på det sättet att jag jobbat aktivt under lektionerna och alltid gjort/lämnat in mina uppgifter i tid. 
 
Favoritdryck på morgonen:
Förut drack jag alltid juice, men inte längre. Nu dricker jag nästan alltid mjölk eller vatten på morgonen. 
 
När brukar du oftast gå och lägga dig?
Runt klockan 23, är en trött människa som älskar att sova. 
 
Är du blyg?
Har nog redan konstaterat detta, är blyg till en början på så sätt att jag inte riktigt frivilligt börjar prata med nya människor. När man lär känna mig försvinner nog blygheten rätt snabbt. 
 
Sysslar du med någon idrott:
Folk anser inte att ridning är en idrott, men det tycker jag i alla fall. Det heter ju trotsallt ridsport, så ja visst håller jag på med sport. 
 
Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Inte kärlek kanske eftersom jag tror att det krävs mer än bara en första blick för att bli kär i någon. Men visst, någon slags attraktion vid första ögonkastet tror jag på! 
 
Är du bortskämd?
Det beror på vad man jämför med, jag är nog bortskämd på det viset att jag har ett säkert hus att komma hem till, att det finns mat på bordet varje dag, att jag får leva ett friskt liv och att jag en hel familj och många vänner som alltid finns där. 
 
Livet | |
Upp