Musik är livet

Alltså musik är verkligen livet, det förgyller alla dagar tusen gånger om. När tårarna rinner, när skrattet ljuder och när ilskan är på topp - då är musiken alltid där och ger lite guldkant till livet.
 
Jag är så glad att jag valde ensemble-kursen i skolan istället för att läsa tyska 5, för herregud vad kul det är. Det är den där lektionen på veckan som man kan slappna av och lita på att allt går bra. Trots att humöret för att åka in för endast en lektion var sisådär, så höjde musiken mitt humör flera steg. Dagens lektion var riktigt rolig, vi övade inför studenten och jag kunde annat än le och skratta på grund av att det lät så himla bra. Det här året har vi verkligen blivit ett band och att spela tillsammans med de där 5 grabbarna är bland det bästa jag vet. Få leva ut sin kreativitet och bara njuta av det som är roligt, så fantastiskt underbart. De är mina favoritmusiker, så duktiga! Kommer bli tråkigt att ta studenten och inte få spendera onsdag- och fredageftermiddagarna med de grymma grabbarna. Musik är verkligen livet ♥ 
 
Livet | |
Upp